Een artikel retourneren doe je zo

Zichttermijn

Als particuliere klant heb je in België het recht om binnen de 14 dagen kosteloos van je online bestelling af te zien. Een bedenktijd van 2 weken dus. Als je dit herroepingsrecht wil toepassen om van je aankoop af te zien, dien je ons dit schriftelijk te melden (via post of mail) binnen de 14 dagen na ontvangst van de zending.

Het is jouw verantwoordelijkheid om de bestelde artikelen in onberispelijke staat en in de originele en onbeschadigde verpakking met het originele aankoopbewijs aan ons terug te bezorgen. De verzendkosten voor deze retourzending zijn voor jouw rekening.

Heb je ons tijdig verwittigd dat je van je aankoop wil afzien en hebben we de goederen in goede staat ontvangen, dan storten we de betaalde kosten binnen de 30 dagen aan je terug.

ARTIKELEN RUILEN

Je kan een artikel dat je online hebt aangekocht, ruilen, mits je het eerst bestelde artikel op de correcte manier aan ons retourneert (onberispelijke staat, originele verpakking en met het aankoopbewijs). Jij betaalt hierbij de kosten voor de retourzending en de verzendkosten voor de 2e zending. Ook het eventuele prijsverschil tussen de geruilde artikels zal nadien worden verrekend.

Onvolledige of beschadigde leveringen

We doen er alles aan om je bestelling correct en met de grootste zorg te verpakken en te verzenden. Kijk je aub wel je levering meteen en grondig na bij ontvangst? Komt je pakketje toch beschadigd of onvolledig toe, dan kan je ons dat namelijk best meteen melden. Dat doe je best per e-mail en je mag eventueel ook enkele foto’s van eventuele schade toevoegen. Zo kunnen we het nodige doen om een nieuwe levering op onze kosten te regelen of een ander voorstel uit te werken.

Wat je niet kan retourneren

  • batterijen
  • gepersonaliseerde artikelen (bv. kledij met opdruk)
  • artikelen die gebruikssporen vertonen of door hun persoonlijke aard of om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden

VraGen?

Al je vragen over online bestellingen, de verzending en het retourneren ervan kan je stellen via webshop@avventura.be. Maar misschien vind je het antwoord ook wel op onze pagina’s LEVERINGEN of in de ALGEMENE VOORWAARDEN.

360 tour