Sinds 2021 hebben wij besloten onze webshop van het web te halen. We steken liever tijd en energie in een in top-service in de winkel. Je kan ons wel steeds contacteren via telefoon of mail met jouw vragen of bestelling. Onze medewerkers staan klaar om al je vragen te beantwoorden.

Over de Avventura winkel en web shop

Bij Avventura kan je zowel outdoor materiaal bestellen via mail of telefonisch. Je bent welkom in onze winkel in Gent.

Sinds 2021 hebben wij onze webshop van het net gehaald. Je kan wel per mail of telefonisch een bestelling plaatsen. Onze verkopers zullen je dan graag verder helpen. Het beste is natuurlijk om de winkel te bezoeken om van onze deskundige begeleiding gebruik te kunnen maken.

De Avventura winkel is open van maandag tot zaterdag van 10:00 tot 18:00 u.

Normaal zijn we gesloten op zondagen en feestdagen, maar soms doen we toch onze deuren open als we een speciaal event gepland hebben. Welke dat zijn en wanneer die plaatsvinden? Dat ontdek je op de Avventura Facebook pagina.

De Avventura winkel is erg gemakkelijk te bereiken.

Vanaf de E17 neem je afslag Gent Centrum en rijdt die helemaal teneinde. Dan rij je de Parking Gent ZUID in. Vanaf de Parking Zuid is het 3 minuten wandelen tot aan de winkel. Simpel hé? In de buurt parkeren, is over het algemeen niet gemakkelijk en dus af te raden.

Ben je van Gent? Neem de fiets, de Tweebruggenstraat (fietsweg) passeert aan de winkel.

Over leveringen, retourzendingen, privacy en Algemene Voorwaarden

Voor meer informatie over onze leveringsvoorwaarden en verzendkosten neem je best contact met de winkel (mail/telefoon)

Die behandelen we uiteraard met de grootste zorg, vertrouwelijkheid en discretie. In onze privacy policy kan je in detail nalezen hoe we je persoonlijke gegevens beschermen.

Bij Avventura vinden we transparantie erg belangrijk. Geen piepkleine en haast onleesbare lettertjes dus, wel een overzichtelijke web pagina met duidelijke taal waar je onze verkoopsvoorwaarden rustig kan doorlezen.

Klik hier om onze algemene voorwaarden te bekijken.

Over onze herstelservice

Jawel. Avventura heeft een herstelservice waar je diverse kleding- en schoenreparaties en diverse andere herstellingen aan je outdoor materiaal kan laten uitvoeren. Die gebeuren door onze eigen hersteldienst of de externe repair services van onze fabrikanten.

Outdoor kledij is slijtage-gevoelig materiaal. Kapotte ritsen en scheurtjes in de stof komen het vaakst voor. Om je vertrouwde kleding terug in goede staat te krijgen, werken we samen met gespecialiseerde hersteldiensten. Die hebben ook een Gore-Tex®- licentie op zak.

Dit moet je weten over onze kledingherstellingen:

  • Te herstellen kledij moet altijd proper worden afgeleverd.
  • De herstelprocedure kan 3 tot 4 weken in beslag nemen.

Avventura  werkt samen met een gespecialiseerde schoenmaker om berg- en wandelschoenen te verzolen. Die werkt met professionele apparatuur en gebruikt originele zolen van verschillende merken om je trouwe stappers terug in vorm te krijgen.

Voor we jouw schoenen naar onze schoenmaker versturen, controleren we eerst of een verzoling nog zinvol is. De kostprijs voor dergelijke schoenherstellingen ligt immers om en bij de helft van de aankoopprijs voor een paar nieuwe schoenen.

Lever de schoenen aub netjes gekuist en goed onderhouden in en haal de veters en inlegzolen uit de schoenen voor je ze binnen brengt.

We werken samen met een specialist in donsverwerking. Die kan jouw  slaapzak of donsjas correct wassen. Het resultaat is meestal verbluffend.

Indien nodig kan de slaapzak of donsjas zelfs wat bijgevuld worden met nieuwe dons om die terug optimaal isolerend te maken.

Om lang plezier te hebben van je materiaal is het erg belangrijk dat je het regelmatig en correct onderhoudt. Hoe je dat best doet? Dat leggen onze adviseurs je graag uit bij je aankoop. Vraag je ook even naar de professionele onderhoudsproducten die je ook bij Avventura kan aankopen?

Je kan ook specifieke onderhoudsinstructies terugvinden op de websites van onze fabrikanten.

Ook voor onderhoud en herstellingen aan je ski- en snowboardmateriaal kan je op de Avventura service rekenen. We kunnen snowboarden en ski’s slijpen, waxen, bindingen aanpassen, enz…  Kijk maar even op onze skionderhoud pagina om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

Over betalingen en facturen

In de winkel kan je cash of met bankkaart betalen. We accepteren zowat alle courante betaalkaarten (Maestro, Visa, Mastercard).

Zeker!

We leveren regelmatig aan bedrijven en overheden en stellen dus regelmatig facturen op. Laat ons aub meteen weten dat je een factuur wenst en bezorg ons alvast even de correctie facturatiegegevens. De bedrijfsnaam, het adres, het ondernemingsnummer en je e-mailadres hebben we zeker nodig. Vermeld je ook even voor welke bestelling je een factuur wenst?

Over garanties en artikels retourneren

Je mag op beide oren slapen. Bij Avventura kan je enkel outdoor materiaal bestellen van absolute topkwaliteit. Kwaliteit en service staan zeer hoog op ons prioriteitenlijstje. We verdelen daarom enkel artikelen van bekende en betrouwbare fabrikanten met een onberispelijke reputatie.

PatagoniaFjallraven en The North Face zijn bijvoorbeeld enkele klinkende namen die we al van bij onze start verdelen. We onderhouden bovendien erg nauwe relaties met deze merken zodat we ook competitieve prijzen, herstellingen met originele onderdelen en een flexibele na-verkoop service kunnen garanderen.

Op alle producten die je bij Avventura aankoopt, geniet je bovendien 24 maanden fabrieksgarantie. Moest er toch een productiefout of materiaalfout in je bestelling zijn geslopen, dan zullen we je materiaal kosteloos herstellen.

Gebreken die veroorzaakt werden door verkeerd gebruik, ongelukken, nalatigheid of slecht onderhoud vallen uiteraard niet onder deze garantie. In dat geval kan je wel op onze herstelservice rekenen.

Reparaties die binnen de garantie vallen zijn gratis. Wij volgen hierbij de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Als je vermoedt dat je product een mankement vertoont dat mogelijk onder garantie valt, breng je het artikel best samen met de originele aankoopbon naar Avventura. Een product dat elders werd aangekocht, kan uiteraard niet gratis behandeld worden door Avventura.

Houd er aub wel rekening mee dat het afhandelen van een garantie 3 tot 4 weken kan duren.

Enkele belangrijke tips vooraleer je de producten binnen brengt:

  • Schoenen worden niet onder garantie aanvaard bij slecht of te weinig  onderhoud van de schoenen.
  • Schoenzolen vallen niet onder garantie tenzij het duidelijk om een productiefout gaat.
  • Tenten moeten netjes gekuist en droog binnengebracht worden
  • Kledij wordt best gewassen vooraleer ze af te geven.

Niet alle reparaties vallen binnen onze garantievoorwaarden, maar ook dan zoeken we graag naar een oplossing met jou. Via onze herstelservice kunnen we namelijk heel wat kleding, schoenen, ski’s en outdoor materialen voor je herstellen.

De kosten voor dergelijke herstellingen zijn soms moeilijk te voorspellen. Daarom bekijken we liefst eerst de staat van het artikel en de omvang van de schade om een correcte inschatting te maken. Kom daarom gerust even met je te herstellen materialen langs of bezorg ons enkele foto’s zodat we je gepast kunnen adviseren.

Blijf niet met je vragen zitten!

Heb je een andere vraag of een speciaal verzoek? Laat maar even van je horen.

Contacteer ons

360 tour